czwartek, 23 lutego 2017

Dwuogonowe twisterki na okonie tzw. "portki" - firmy Mann's

Gdy odpuszczam sobie łowienie typowo rzecznych drapieżników i chcę trochę pobawić się okoniami. To bardzo często sięgam po przynęty firmy "Mann's" takie jak bardzo skuteczne małe twisterki z podwójnym ogonem, których potoczna nazwa to "portki". Przynęta, na którą łowię od samych początków mojej przygody z wędkarstwem spinningowym, do której mam już wyrobioną opinię. Od tamtych czasów niestety mocno pogorszyło się w naszych wodach i o wiele trudniej coś złowić. Ta gumka jest bardziej selektywna od tradycyjnego "paproszka" z jednym ogonkiem. W mojej ocenie trochę rzadziej biorą na nią najmniejsze egzemplarze okoni, a udało mi się wiele razy skusić do brania przyzwoitego "garbusa". Podwójny ogonek bardzo intensywnie oddziałuje na rybie zmysły i prowokuje je do ataku. Mann's robi swoje przynęty z dość miękkiego materiału, dlatego pracują nienagannie nawet przy dość wolnym prowadzeniu. "Portki" znakomicie spisały się mi zarówno przy łowieniu z główką dżigową jak i na bocznym troku. Przy łowieniu na bocznym troku, bardzo ważne jest, aby hak przeciągnąć idealnie przez środek gumy, bo w przeciwnym razie może wpadać ona w "korkociąg" podczas prowadzenia i mocno skręcać żyłkę. Polecam takie kolory jak na zdjęciu ze zwróceniem szczególnej uwagi na "żółty", bo jest to mój pewniak na odrę, na który często potrafił się pokusić fajny szczupak. Na wodzie stojącej bezapelacyjnie najlepszy okazał się kolor "moto-oil z czerwonym brokatem". Ta gumka jest dla mnie znakomitym przykładem tego, że czasami nie trzeba ślepo podążać za nowościami, aby osiągać wyniki nad wodą.
...
Bardzo skuteczne gumki na okonie.
Przyzwoite okonie też polubiły "portki"

.

4 komentarze:

  1. Całkiem fajnie to też działa na drop shocie ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w tym roku spróbuję połowić metodą drop shot na odrze :)

      Usuń
  2. Dzieki duzo dobrych przykladow. Ja dopiero zaczynam, albo inaczej bede chcial z zonka zaczac w tym roku. poki co autko na wieksze wymienilismy. niby 15 lat, ale mozna sie zapakowac i wziac wszystko na pare dni.

    OdpowiedzUsuń
  3. 35 year old Assistant Media Planner Griff Franzonetti, hailing from MacGregor enjoys watching movies like The Private Life of a Cat and Leather crafting. Took a trip to Fernando de Noronha and Atol das Rocas Reserves and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. mozna sprobowac tutaj

    OdpowiedzUsuń