niedziela, 21 sierpnia 2016

Zdobyłem Mistrzostwo Okręgu Zielonogórskiego w wędkarstwie spinningowym - 14.08.2016r

Po bardzo ciężkich bojach i wysokich lokatach w trzech imprezach spinningowych zaliczanych do Mistrzostw Okręgu Zielonogórskiego w spinningu kat. senior. Udało mi się wywalczyć pierwsze miejsce! Ci co czytają regularnie mojego bloga wędkarskiego wiedzą, że nie było łatwo. Pomimo małej liczby wypadów treningowych, a nawet rekreacyjnych nad wodę i łowieniu na sprzęt jednak średniej klasy. Pokazałem w mojej ocenie to, że jest tak jak wielokrotnie pisałem, że w wędkarstwie spinningowym nie liczy się, drogi sprzęt wędkarski, a najważniejsza jest umiejętność "myślenia nad wodą" i wyciągania właściwych wniosków na łowisku. Co do doboru przynęty i techniki łowienia. Oczywiście trochę szczęścia też trzeba mieć. Co ciekawe obecnie jestem także liderem w klasyfikacji Grand Prix i to z dość wyraźną przewagą punktową, którą będę próbował utrzymać. Jako Mistrz Okręgu zapewniłem sobie prawo startu w tegorocznych Mistrzostwach Polski w wędkarstwie spinningowym, które odbędą się w październiku na Zalewie Zegrzyńskim. Mój Okręg PZW na szczęście pokrywa wszystkie koszty związane ze startem, bo w przeciwnym razie nigdy by mnie nie było stać na wystartowanie w takiej imprezie spinningowej (jestem z tych szarych ludzi, co mają pracę z pensją typowo "polską"). Niestety nigdy nie łowiłem na zalewie i nie liczę absolutnie na jakąś czołową lokatę, ale na pewno będę walczył do końca. W tym poście opiszę jeszcze raz jak wyglądała moja droga po upragniony tytuł Mistrza Okręgu.
...
Mistrz Okręgu Zielonogórskiego w 2016r
Najlepsza trójka w walce o Mistrzostwo Okręgu
Tabela z wynikami.
Oto moje krótkie przypomnienie jak wyglądały moje starty na zawodach zaliczanych do tej klasyfikacji.

Puchar Odry 26.06.2016r - V miejsce - Odra w m. Radnica. Pogoda paskudna z silnym wiatrem i przelotnymi opadami deszczu stan odry bardzo niski. Ryby żerowały bardzo chimerycznie i udaje mi się wypracować bolenia na "smużaka" oraz jazia i okonia.
Puchar Odry 26.06.2016r - V miejsce
XXII Puchar Lata 24.07.2016r - II miejsce - Odra w m. Cigacice. Bardzo przełowiony odcinek Odry. Co w połączeniu z wysoką wodą oraz ochłodzeniem. Nie rokowało dużych szans na jakiś dobry wynik. Musiałem bardzo natrudzić się, aby z wylosowanej przy starcie ostrogi wypracować przyzwoitego bolenia i klenia. Dodam także, że byłem po nocce w pracy i zasypiałem "na stojąco" pod koniec zawodów.
...
XXII Puchar Odry 24.07.2016r - II miejsce

Puchar Vice Prezesa ds. Sportu 14.08.2016r - IV miejsce - Odra w m. Brody. Ostatnie zawody zaliczane do Mistrzostw Okręgu. Rozpocząłem w wielkim stylu, bo chwilę po rozpoczęciu łowienia udaje mi się. Złowić prawie 70cm bolenia na małą obrotówkę. Później dołowiłem jeszcze jednego bolka 41cm i z takim wynikiem zająłem 4 miejsce w zawodach. Ten wynik dał mi ostatecznie tytuł Mistrza Okręgu.
...
Puchar Vice Prezesa ds. Sportu 14.08.2016r - IV miejsce

Na koniec dodam, że obecnie plasuję się także na pozycji lidera w klasyfikacji Grand Prix. Mam dosyć wyraźną przewagę punktową, którą będę próbował utrzymać. Będzie na pewno ciężko, bo na drugim miejscu plasuje się moim zdaniem, wschodząca gwiazda w wędkarstwie spinningowym kol. Krzysztof Kowalewicz, który na zawodach okręgowych startuje od tego roku, a już zalicza regularnie wysokie miejsca. Prawdopodobnie do ostatnich zawodów nie będzie wiadomo. Kto wygra tą rywalizację.
...
Klasyfikacja Grand Prix

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Jeszcze niech tylko woda będzie łaskawa na ostatnich zawodach i można "otwierać szampana" :)

      Usuń
  2. Bardzo gratuluję. Nie wiedziałem, że są takie zawody. Super puchar.

    OdpowiedzUsuń