środa, 26 lipca 2017

XXIII Puchar Lata - zawody spinningowe - Odra w m. Cigacice 23.07.2017r - pechowiec jestem

No to nie mam najlepszych wieści dla czytelników mojego bloga. W zeszłą niedziele wystartowałem w kolejnych zawodach okręgowych, które były na odrze w Cigacicach. Tradycyjnie nie dane było mi wystartować wypoczętym, bo od razu po nocnej zmianie w pracy, pojechałem na tą imprezę spinningową. Lekko podwyższony stan wody rokował bardzo dobre wyniki. W zawodach wystartowało 38 seniorów i 4 juniorów. Zawody spinningowe "Puchar Lata" to dość prestiżowa impreza i dlatego dziwię się, że była aż tak mała frekwencja. Byłem technicznie i mentalnie przygotowany do tego, że będę punktował około wymiarowymi kleniami, a jak pojawi się żerujący boleń to spróbuję dopiero wtedy go dorwać. Po ostatnich opadach deszczu dojazd do główek był mocno utrudniony i pewnie dlatego z miejsca zbiórki widziałem tylko jedną ostrogę zajętą przez grunciarza. Wylosowałem ostrogę o numerze 16... Hehe pech chciał, że to właśnie na tej główce był spławikowiec :) Niby bardzo ważne zawody, a ja już na starcie byłem na gorszej pozycji, bo rybki pewnie były przepłoszone przez kolegę, który na szczęście zwinął chociaż jedną gruntówkę jak go poprosiłem o to, aby móc przez pierwsze 30 minut zawodów porzucać chociaż przy warkoczu. Widziałem, że drobnica oczkuje przy powierzchni i jest co jakiś czas rozpędzana przez drapieżniki. Bardzo dobrze to wróżyło. W ciągu pierwszych 10minut łowienia na smużaka zauważyłem jak coś sporego podniosło się do powierzchni. Nogi jak z waty, a ryba przy samym woblerku zrobiła nawrót. Miałem taką sytuacje w sumie 3 razy i jestem pewien, że jakbym tylko wyjął te ryby to byłbym na podium. Smużak tak mnie wkurzał, że założyłem mini obrotówkę firmy Lukris. Miałem jedno branie, ale za to na brzegu wylądował ledwo wymiarowy kleń, więc już nie byłem na zero. Na jednej z ostróg zaczął ganiać boleń na samym szczycie przy warkoczu. Posłałem mu sprawdzony wobler firmy Oleix i jakiś metr od brzegu uderzył mi z wielką furią w przynętę. Co zaowocowało gejzerem na powierzchni wody i widokiem płetwy ogonowej, która machnęła mi na do widzenia. Skurkowaniec nie zaciął się!!!! To już było za dużo na moje nerwy i musiałem odpocząć. Pogoda psuła się i zrobiłem kilka rzutów kontrolnych za okoniem. Dało mi to wymiarowego pasiaka i drugą rybę na mojej karcie startowej. Jakieś dwie godziny przed planowym końcem łowienia, złożyłem wędkę i poszedłem zdać swoją kartę do kapitanatu. Spowodowane było to bardzo złym moim samopoczuciem i bólami w klatce piersiowej, które były pewnie spowodowane brakiem snu i skrajnym wymęczeniem wynikającym z tego. Upał to tylko spotęgował. Ostatecznie zająłem dopiero 17 miejsce co mocno mnie przygnębia. O dobry wynik dosłownie otarłem się i mogę tylko starać się przeanalizować ten dzień i wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość. Te odprowadzania smużaka bardzo mnie zastanawiają, bo zazwyczaj następuje "cmoknięcie" w przynętę i dopiero wtedy ewentualnie spudłowane zacięcie. Tego dnia przyglądały się tylko tej przynęcie i nie decydowały się na atak. Na koniec wspomnę, że zwyciężył mój dobry znajomy Grzegorz Woźniczka, który co tu dużo pisać.... zmiażdżył swoim wynikiem konkurencje. Poniżej kilka zdjęć i tabela z wynikami z zawodów.
...

P. S.
Na następnych może wypadnę lepiej ;)

2 komentarze:

  1. Witam Serdecznie Kolegę!

    Odra jak i ryby w niej potrafią płatać różne figle. Często jeździliśmy w okolice Czerwieńska i jedno co utkwiło mi najbardziej w głowie po tamtych wypadach to niechęć ryb do wynalazków... Zaczynaliśmy zazwyczaj od gum, czy woblerów i zainteresowanie tym sprzętem było bardzo małe. Nieraz trafiały się jakieś przycięcia ale to był raczej okoń lub mały boleń. Wystarczyło założyć starą poczciwą algę i woda ożywała :) Piękne czasy i piękne miejsca- no i ryby! Ulubione tam i zawsze... sandacze...:)

    Pozdrawiam i powodzenia na kolejnych zawodach.
    Połamania kija:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      W tym sezonie jesienią będę szukał sandaczy w okolicach tego mostu kolejowego nieopodal Czerwieńska ;)

      Usuń