piątek, 18 marca 2016

Wysoka woda, zimno i okoń w porcie Cigacice.

Niedawno wróciłem z wędkowania w porcie. Był to mój pierwszy wypad wędkarski w marcu, a było to spowodowane tym, że miałem bardzo duży natłok spraw osobistych i zawodowych na głowie. Marzę już o tych odrzańskich kleniach i boleniach, ale niestety jeszcze trochę za wcześnie. Bolenie mają okres ochronny do końca kwietnia, a jeżeli chodzi o klenie to stan odry za wysoki i za zimno jeszcze, aby pisać o zaplanowanych połowach tej ryby na spinning. Dziś w porcie w Cigacicach były pustki i spowodowane to było raczej spadkiem temperatury z mroźnym wiatrem oraz wspomnianym wcześniej wysokim stanem Odry. Trudne warunki do łowienia, więc postanowiłem spróbować swoich sił z okonkami na paprochy. Na pierwszy ogień poszły dwu-ogonkowe gumki firmy "mann's" kolor moto-oil z czerwonym brokatem. Dżigowałem z 4 gramową główką, po rzucie pozwalałem przynęcie opaść na dno, a następnie leniwymi podrywami prowadziłem ją w okolicy dna. Dłonie bardzo marzły, a ja przez pierwszą godzinę nie miałem nawet skubnięcia. Po tym czasie poczułem zaczep, który ożył, a ja po dość emocjonującym holu ujrzałem przy powierzchni okazałego lina (na oko z 2kg) zaczepionego za brzuch. Ryba na całe szczęście wypięła się przy samym brzegu. Wiatr był coraz silniejszy, a komfort łowienia prawie żaden. Było bardzo ciężko precyzyjnie poprowadzić przynętę, a jeszcze ciężej wychwycić ewentualne delikatne branie. Jako zawzięty spinningista nie odpuszczam zazwyczaj nad wodą, więc maksymalnie skupiony obławiałem dalej ten odrzański port. Jakiś czas łowiłem już na przynętę w bardziej wyrazistym kolorze, w nadziei, że to sprowokuje jakiegoś okonia do brania. No i udało się, bo na żółte "portki" skusił się nawet przyzwoity okonek, który był wypchany ikrą. Okres tarła okonia to czas, w którym bardzo ciężko łowi się te ryby, a ja osobiście to nawet wielokrotnie rezygnowałem z takiego, bo to trochę nieetyczne. Miałem rybę na koncie, więc zmarznięty mogłem wracać do auta i jechać wygrzać się w domu ;) Jeszcze trochę i przyjdzie wiosna, a wyniki wędkarskie razem z nią ;)
...
...
Jak widać na zdjęciu, Odra na tyle wysoka, że główki zalane i niedostępne do łowienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz