niedziela, 22 stycznia 2017

Ta Cegielnia to jednak trudna woda - minusy robienia przerębli siekierą :)

Kolejna wyprawa na lód z kolegą Markiem. Wybraliśmy się na Cegielnie w Zielonej górze, gdzie moim zdaniem pływają bardzo duże okonie. Z brzegu bardzo ciężko łowi się, bo jest olbrzymia ilość zaczepów. Dlatego jak tylko przychodzi zima warto próbować swoich sił z lodu. Dużo starych przerębli świadczyło o tym, że nie tylko my liczyliśmy na łut szczęścia na tej niepozornej wodzie. Ja ani Marek nie uznaliśmy nigdy, że warto zainwestować w świder, więc przeręble robiliśmy siekierą. Łowiliśmy na typowe blaszki podlodowe, a nasze wędeczki nie były wyposażone w kiwok. Przez pierwszą godzinę łowienia nie mieliśmy żadnego brania, więc przemieściliśmy w rejon zbiornika gdzie były zatopione drzewa. W jednym miejscu było kilka zamarzniętych przerębli po świdrze chyba średnicy 13cm. Szybko odkułem je siekierką i zacząłem łowić, po kilkunastu minutach poczułem wyraźne branie i najwyraźniej sporą rybę na kiju. Po chwili udało mi się podprowadzić rybę pod przerębel. Był to na oko ponad 40cm okoń! W tym momencie pojawił się taki problem, że wyrąbany przeze mnie przerębel okazał się za mały, aby przeciągnąć przez niego moją zdobycz. Marek był mocno zdziwiony rozmiarami okonia. Włożyłem dłoń do przerębla, aby spróbować dłonią przytrzymać rybę, a następnie coś pokombinować z poszerzeniem przerębla. Niestety jak tylko dotknąłem ryby... wyczepiła się i straciłem ją. Następne przeręble robiliśmy już trochę większe, aby ta sytuacja nie powtórzyła się. No i nie powtórzyła się, bo nie mieliśmy już żadnego brania takiego garbusa. Ja zakończyłem dzień z czterema mały okonkami, a kolega z podobnym wynikiem. Bardzo szkoda mi tego pięknego okonia, bo byłby wspaniałym zwieńczeniem sezonu podlodowego. No cóż... Ryba też musi mieć szansę :)
...
Marek z "świdrem" w dłoni.
Bardzo atrakcyjna miejscówka na Cegielni.

4 komentarze:

  1. Zazdroszczę Ci stary, że u Ciebie jeszcze taki fajny lód ;< u mnie lipa się zrobiła, powstał taki śniegolód, a nic nie wskazuję żeby miało jeszcze przymrozić. A co do okonia, to niestety musimy się uczyć na błędach, ja dałem dupy z brakiem kiwoka przy małych przynętach, a ty zrobiłeś za mało dziurę ; ) Ale przynajmniej mamy te błędy widoczne jak na dłoni i możemy je naprawić na przyszły wypady w następnym sezonie, ale Ci powiem, że to ce przeżyłem z morskimi trociami to masakra. Marznie czlowiek jak wariat w zimnej wodzie, ma piękną rybę na kiju, a ta spada nie wiadomo czemu.. i te nudne rzucanie przed siebie. Chyba mój sprzęt na morskie trotki pójdzie pod młotek, bo to nie dla mnie ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie potrafiłbym rzucać tak przed siebie w morze. Na pewno szybko umarłaby mi wiara w to, że coś złowię. Lód w Lubuskim na razie taki, że wędkarze "biegają" nawet po największych jeziorach w okolicy Zielonej Góry. Ja na lód wchodzę tylko z nudów i jednak to nie jest łowienie dla mnie. Czekam cierpliwie na wiosnę...

      Usuń
  2. Witaj Kolego. Mam pytanie: Czy posiadasz mapę batymetryczną cegielni w Zielonej Górze? Może być jakiś rysunek odręczny z naniesionymi punkami głębokości, zatopionych zawad itp. Jeśli tak, to proszę o odpowiedz na maila: mirgag@gmail.com . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnej mapy batymetrycznej nie mam i pewnie nikt nie ma. Jak pojedziesz tam z wędką i zaczniesz gruntować przy łowieniu białorybu lub spinningować... Mocno zaskoczysz się charakterem tego łowiska :) jakby wypłynąć tam z ECHO to człowiek chyba na początku by nie uwierzył w to co na ekranie pojawiło się :) taka dziwna woda z wieloma legendami, w których chyba można doszukiwać się ziarna prawdy :)pzdr

      Usuń