czwartek, 18 maja 2017

Odrzańskie majowe bolenie z odry w m. Pomorsko.

Korzystając z wolnego czasu wyruszyłem zapolować na odrzańskie bolenie nad odrę, w dół od przeprawy promowej w m. Pomorsko. Ryby żerowały bardzo słabo i rzadko widziałem ataki przy powierzchni. W pierwszych rzutach złowiłem małego bolenia, a aby doczekać się drugiej ryby minęło sporo czasu i tak z 2km spaceru, bo postanowiłem ominąć głębsze ostrogi i pójść na płytszy zakręt. Łowiłem bardzo aktywnie i starałem się nie być w jednym miejscu dłużej niż 15 minut. Moje przypuszczenia okazały się trafne i doczekałem się fajnego bolenia, który wziął na ów płytszych główkach. Pod sam koniec łowienia mocno mi ciśnienie podskoczyło, co było spowodowane braniem rapy pod samymi nogami. Niestety ryby nie zaciąłem. Zaobserwowałem ciekawe zjawisko. Mianowicie bolki zaczynały wykazywać coraz większą aktywność im bliżej południa. Z rana nic się nie działo, a z każdą późniejszą godziną ataki ryb na stada uklei, zdawały się być częstsze i bardziej regularne. Na YT zamieściłem krótką relację wideo z tego dnia.
...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz