środa, 12 października 2016

Mistrzostwa Polski w wędkarstwie spinningowym 13-16.10.2016r - przygotowania

Dziś w nocy wyjeżdżam na zawody "Mistrzostwa Polski w wędkarstwie spinningowym". Mam do pokonania ponad 500km w jedną stronę i kilka pomysłów jak łowić na Zalewie Zegrzyńskim. Nastawiam się tylko na dwa gatunki czyli okoń i szczupak. Z tego co wyczytałem w internecie, na tej wodzie łowi się dość płytko w miejscach z zielskiem lub w "twardych" zaczepach. Mam bardzo duży mętlik w głowie, bo z jednej strony chciałbym zaryzykować i z premedytacją nastawić się tylko na szczupaki i mieć przez to szansę na dobry wynik, a z drugiej strony zważywszy, że nie znam kompletnie tej wody, to głupio byłoby wyzerować po tak długiej podróży i może jednak warto chociaż zapunktować jakimś okonkiem. Po losowaniu łódek wiem, że będę z osobami, które ponoć znają dość dobrze tą wodę i dlatego mam iskierkę nadziei, że jednak może uda się tam dobrze wypaść. Wyselekcjonowałem już kilka przynęt, którymi będę głównie łowił. W wypadku bardzo słabego wyniku, mam nadzieję, że nikt nie będzie się ze mnie śmiał. Całe życie łowię na Odrze i zbiorniki z wodą stojącą są dla mnie bardzo trudnymi łowiskami. Będę przez te trzy dni walczył zawzięcie i może zalew mi to wynagrodzi i obdarzy jakimiś fajnymi rybkami. W przyszłym tygodniu zdam relację z tej imprezy :)
...
Przynęty na szczupaki:
Pudełko z przynętami na szczupaki.
Lekka obrotówka z chwostem.
Tą gumę od firmy Savage Gear zna chyba każdy :)
Perłowy twister to mój klasyk na szczupaki.
Myślę, że przedstawione wyżej przynęty wystarczą i dadzą mi jakiegoś szczupaka. Srebrna obrotówka z chwostem to przynęta mojego dzieciństwa, bo przygodę ze spinningiem zaczynałem od łowienia w mocno zarośniętych stawach. Szczupaki uwielbiają wyskakiwać z zielska do takich obrotówek. Perłowy twister oraz kopyto to też klasyczne przynęty na szczupaka. Jak widać zamiast fantazjować z doborem wabika, postanowiłem łowić na sprawdzone przynęty. Będzie bardzo ciężko i będę potrzebował dużo szczęścia.
...
 
Przynęty na okonie.
Okoniowe cukiereczki.
Największą nadzieję mam w takich przynętach firmy Keitech.
Guma firmy FOX - bardzo fajna praca w wodzie.
Tajna broń - żółte portki od firmy Mann's
Klasyk, bez którego nie jadę na okonie.
Zaprezentowałem przynęty, na które planuję łowić na tych zawodach, a wynik zależy teraz tylko od ryb czy będą w wodzie, i czy zechcą "współpracować" :) 

Na koniec napiszę o dwóch zabawnych sytuacjach, które przydarzyły mi się ostatnio. 

- Jak byłem u kolegi i powiedziałem mu, że jadę moim autem to dał mi on wizytówkę znajomego, który jeździ lawetą i jakby coś wypadło to odholuje mnie w dobrej cenie :)

- Natomiast jak łowiłem ostatnio z Piotrkiem to on powiedział tak "jak uda ci się dojechać, to już będziesz zwycięzcą" :0

Ja wierzę, że nić nie wypadnie i bezpiecznie oraz planowo dojadę na te zawody spinningowe.

1 komentarz:

  1. Na moich jeziorach Cannibale są ostatnio bezkonkurencyjne, jednak najlepiej sprawdza się kolor biały z czarnym grzbietem i pomarańczowym ogonkiem :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń