środa, 11 lipca 2018

Duże okonie na boczny trok z Jeziora Dąbie wielkie k. Zielonej Góry.

Dnia 10.07.2018r znowu pojechałem na Dąbie. Tym razem zabrałem ze sobą jedną wędkę na okonie i dwa pudełka z małymi gumkami. Pogoda zmieniła się diametralnie i przyszło wyraźne ochłodzenia. Momentami padał deszcz i chwilami podmuchy wiatry były dość uciążliwe. Łowiłem tylko na boczny trok - opis zestawu jest na załączonym filmie. Taka zmiana pogody wpłynęła na ryby tak, że zaczęły intensywnie żerować. Co około pół godziny widziałem jak olbrzymie okonie sieją postrach wśród drobnicy przy powierzchni. Zaganiały białoryb pod samą powierzchnię, aby później jak stado wilków móc zaatakować swoje ofiary. Ja musiałem trafić na ten moment i szybko posłać przynętę w takie miejsce. Na trok prowadzony po dnie czepiały się tylko małe okonki, a na prowadzony przy powierzchni lub w pół wody w miejscu żerowania... kusiły się ładne garbusy. Wyholowałem trzy piękne okonie oraz koło 15sztuk malutkich. Jednak nie to było najlepsze... Miałem na kiju dwa tak olbrzymie okonie, że jestem pewien tego, że były moimi życiówkami. Jestem przekonany, że chociaż w jednym wypadku przegrałem walkę z okoniem, którego długość mogła oscylować w granicach 50cm. Nie należę do "bajkopisarzy", dlatego piszę śmiertelnie poważnie... Jeszcze tam wrócę z nadziejami na poprawienie swojego rekordu życiowego...
...
10.07.2018r - j. Dąbie Wielkie
10.07.2018r - jezioro Dąbie wielkie koło Zielona Góra
Jezioro Dąbie Duże - województwo Lubuskie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz