wtorek, 24 kwietnia 2018

Odra ruszyła... klenie i bolenie

Dnia 22 kwietnia pojechałem z prezesem mojego klubu spinningowego nad odrę niedaleko miejscowości Tarnawa, a następnie sam w okolicę przeprawy promowej m. Przewóz. Letnia pogoda w kwietniu, więc planowałem zapolować na klenie. Bardzo dużo życia zaobserwowałem w wodzie. Klenie tarły się mega widowiskowo na ostrogach na drugim brzegu, a bolenie dość regularnie żerowały na większości główek. Dodatkowo widziałem wiele razy olbrzymie klenie, które majestatycznie przepływały przez przelew lub "stały" na nim i szykowały się prawdopodobnie do tarła. Te największe klenie niestety odprowadzały tylko woblerki i nie chciały uderzyć. Za to udało mi się przechytrzyć 6 mniejszych kleni oraz 5 niedużych boleni z 5 okonkami, a wszystko na kleniowe woblerki i mini obrotówki. Jest też ciemniejsza strona tego dnia... straciłem na samym początku bolenia z obrotówką, bo miałem niewyregulowany hamulec, a później zaciąłem olbrzymią Rapę, którą podholowałem do brzegu i straciłem także z przynętą, podczas podbierania...  Trzeba puścić te dwie sytuacje w niepamięć i łowić dalej...

Stan wody (stacja Cigacice): 13godz - 182cm
Temperatura wody: 18,5°C
...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz