sobota, 20 lutego 2016

Zima wróciła akurat w ten dzień co miałem wolne od pracy :)

Środa to był ten dzień, że udało mi się znaleźć kilka godzin z rana na wędkowanie. Tym razem nie miałem ochoty walczyć znowu o wolne miejsce w porcie Cigacice, więc pojechałem na starą odrę niedaleko miejscowości Pomorsko. W nocy był najwyraźniej przymrozek, bo musiałem lód z szyb w samochodzie skrobać. Koło godziny 8 byłem już nad wodą i ku mojemu zaskoczeniu ponad połowa wody była skuta ultra cienkim lodem, który oczywiście uniemożliwiał spinningowanie. W nielicznych miejscach dostępnych do wędkowania spotkałem wielu spławikowców, którzy na samym początku starorzecza łowili bardzo często niezbyt duże krąpie i płotki. Zająłem stanowisko nieopodal i zacząłem spinningować małymi gumkami. Po każdym rzucie podczas ściągania przynęty w okolicach dna. Wyczuwałem częste "skubania", "pstrykania" lub szarpnięcia na kiju. W tym miejscu było najwyraźniej bardzo duże zgrupowanie białej ryby i przynęta obijała się o leszczyki, krąpie lub płotki. Nie złowiłem żadnej ryby w tym miejscu. Z rana była temperatura koło 0 stopni z bardzo zimnym arktycznym wiatrem. Dłonie szybko marzły mi i wędkowanie było średnio przyjemne, dodatkowo musiałem co około 10minut pozbywać się lodu z przelotek, który znacząco skracał rzuty. Zdecydowałem się poszukać miejsca wolnego od lodu bliżej połączenia z Odrą. Po przejściu kilkuset metrów woda była czysta bez lodu, a ja zacząłem dalej łowić. Niestety w tym miejscu stara odra wydawała się "martwa" i nie odnotowałem żadnego nawet najdelikatniejszego brania. Chłód potęgowany porywistym mroźnym wiatrem oraz brak brań skłoniło mnie do powrotu do domu. Jeszcze trochę czasu zostało do wiosny, a obecnymi niepowodzeniami nie ma co się przejmować, bo zimowy spinning rządzi się swoimi prawami i trzeba pogodzić się z możliwością zejścia z wody o przysłowiowym "kiju". Dobrze, że wróciłem do domu koło 12 godziny, bo trochę później rozpętała się mocna śnieżyca i powrót do domu byłby trochę utrudniony.
...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz